
Opublikowano - 15 Października 2025
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Lublinie
Lubelski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Lubelski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Inspektor ochrony zabytków
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 157159
Warunki pracy
- praca w środowisku biurowym i w terenie, wyjazdy służbowe, bezpośrednie kontakty telefoniczne i mailowe, bezpośredni kontakt z klientem, z właścicielami zabytków, z pracownikami urzędu administracji samorządowej i innymi,
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin,
- stanowisko pracy zlokalizowane jest na I piętrze budynku, brak windy, odpowiednio dostosowana toaleta znajduje się na parterze.
Zakres zadań
- prowadzi czynności administracyjne związane z włączaniem zabytków nieruchomych do Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków i ich wyłączaniem z tej ewidencji, udziela informacji i prowadzi korespondencję w tym zakresie
- opiniuje gminne ewidencje zabytków, prowadzi korespondencję w sprawach włączania i wyłączania kart adresowych z tej ewidencji
- wydaje zaświadczenia w zakresie obowiązujących form ochrony konserwatorskiej
- udziela informacji i prowadzi korespondencję w zakresie dotyczącym zabytków, form ich ochrony oraz stanu prawno-własnościowego
- opracowuje i prowadzi dane statystyczne dotyczące zabytków nieruchomych
- wykonuje inne czynności administracyjne dotyczące rozpoznania wartości i dokumentowania zabytków (dokumentacja fotograficzna, opisowa)
- czynnie uczestniczy w inspekcjach terenowych zabytków (wykonuje dokumentację fotograficzną, opracowuje protokoły, notatki służbowe)
- realizuje czynności kancelaryjne w zakresie przyjętych do załatwienia spraw
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku: historia sztuki, konserwatorstwo, zabytkoznawstwo, ochrona dóbr kultury- podstawowa znajomość przepisów ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
- znajomość przepisów Rozporządzenia MKiDN z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem
- umiejętność samodzielnej organizacji pracy i zarządzania czasem
- zdolności analityczne, dokładność i systematyczność i terminowość
- umiejętność i łatwość precyzyjnego i poprawnego formułowania myśli w języku polskim w mowie i piśmie /redagowanie tekstów/
- umiejętność pracy w zespole i komunikatywność
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych
- znajomość obsługi komputera (pakiet MS Office) i urządzeń biurowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość funkcjonowania administracji publicznej.